onsdag, december 20, 2006

He's back.


Aril Brikha är mannen vi gillade så mycket vid sekelskiftet. En tid då djupt var refrängen och D'Angelo, Moodymann och Theo Parrish var gudar. Deeparture in Time hette albumet släppt på legenden Derrick Mays bolag. Därefter försvann Brikha mer eller mindre, åtminstone från min värld. Tills nu. Och självklart och lite ironiskt är det såklart Kompakt som returnerar honom. I februari kommer tolvan Winter EP på Kompakt. Lite Norge, lite Holland, lite Detroit, mycket bra.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

gillar b-sidans titel

12:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Winter. Oj vad bra.

8:22 em  
Anonymous Anonym said...

Detroit is back och som vanligt är vi först att fatta ;)

8:24 em  
Blogger martin said...

haha jag är med där om b-sidans titel...

adde 3000: detroit was never away! full clip = lätt en av årets bästa. tyvärr fick jag inte höra den ute i år.

11:42 em  
Anonymous Anonym said...

har faktiskt inte heller hört full clip ute i malmö, märkligt. noteras bör att vi talar om martin buttrich, inte gangstarr

11:25 fm  
Blogger Tooli said...

Jaha, nu hänger ni på Buttrich. Jag minns när jag talade om honom på ett dj-hotell i Malmö och fick ett frågetecken tillbaka =)

Förövrigt kan nämnas att Aril spelade dessa låtar (och säkert hela nya skivan) i sitt liveset på Lydmars avslutning för 100 år sedan. Att det skall ta så lång tid innan de kommer ut är skamligt.

8:54 em  
Anonymous Anonym said...

haha, första gången jag hör nobody referera till norge. sitter på tåget till öret och lyssnar på murcof - äntligen sinnesfrid!

11:52 fm  
Anonymous Anonym said...

oscar: det var adde som skrev om norge. skulle aldrig falla mig in att referera till fjordarnas land

3:11 em  
Blogger martin said...

tooli: "dj-hotell"?

3:28 em  
Anonymous Anonym said...

Eh.

Det var Chris som skrev om Aril Brikha. Och jag vet mycket väl vem Martin på Buttericks är.

4:03 em  
Blogger Tooli said...

Bauri - Det ligger på Möllan men är lite hemligt. Vill du veta vart det ligger så gå till Zeins och viska Loco Dice så ger de dig en vägbeskrivning.

1:48 fm  
Anonymous Anonym said...

För övrigt ett dj-hotell där det första helgen i september pågick en del oegentligheter...

12:32 em  
Blogger martin said...

hur kan ni hålla en sån här grej hemligt för mej? jag har ju ingen koll på malmö längre!

1:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home