måndag, december 11, 2006

Ett loco år


Den gamla hiphopparen Loco Dice som öppnat för bland andra Snoop Dogg och Ice Cube var stjärnan som lös starkast 2006. Först var det ”Orchidee” på m_nus samling min2MAX. Sedan ”Seeing Through Shadows” på samma bolag och därefter ”Flight LB 7475” på Ovum. Jag gissar att plan 7475 går till Ibiza. Som perfekt avslutning på året släpptes nyligen dubbeltolvan ”Harissa” på Cadenza. Sammantaget har den försiktiga technon inte låtit bättre och mer inbjudande i år vågar jag påstå. Nästa sommar hittar ni med stor säkerhet mig på Loco Dice sommarklubb Tribehouse utanför Düsseldorf. Om han nu inte flyttar till New York som jag tror att han planerar. Men det låter ju inte lika lockande.

Andreas Nilsson

1 Comments:

Blogger Martin Cöster said...

Loco Dice har verkligen varit viktig i min bok 2006 produktiv utan att det hämmat kvaliten. Att han remixats av Todd Terje känns osm en logisk symbios. Tror att vi ses på Tribehouse nästa sommar.

11:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home