söndag, december 10, 2006

Hävden



Lite bloggande i realtid.

Idag avled ju Pinochet. Väl värt att fira tycker jag! Det tyckte också några exchilenare som nu är samlade på Möllevångstorget. Hävden (polisen) var inte lika övertygade först. Ibland är hävden snabba på plats, ibland inte.

Måste bara dela med mig av en anekdot angående hävden & möllan. För något år sedan blev jag väckt en natt av att min porttelefon ringde. När jag lyfte på luren hörde jag en röst som sade på bred skånska "Vaur är din kumpan?". Det visade sig att hävden hade ställt upp några tjyvar upp gentemot väggen och att dessa hade råkat trycka till knappen till min porttelefon. Jag stod och lyssnade i säkert 15 minuter när de försökte reda ut varför de gick omkring med en stege mitt i natten och vart de hade gjort av bytet. Eftersom jag vid tillfället jobbade som plit (kriminalvårdare) hade jag god lust att säga " vi ses i finkan" i telefonen, men jag avstod. När jag tittade ut genom fönstret stod det 4 polisbilar utanför min port. Vad poliserna missade var männen längre bort på torget som bar på en cykel som de stoppade ner i en bagagelucka.

Sedan har man ju blivit väckt några gånger av pistolskott men that's another story. Jag är så jävla ghetto!

Säger som Håkan Hellström, eller om det var Petter. Det är såå vackert här, mycket att titta på. Men man ser skiten med.

/Addelito

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag minns min första dag på möllan, en kille blev skjuten utanför det suspekta haket Sun City och två personer blir misshandlade utanför min port. Jag ringer polisen och frågar vad det är som håller på att hända varpå mannen som svarat säger "Jaha, och vad vill du att jag gör åt det?"

12:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home