måndag, december 04, 2006

08 vecka 48

Förra veckan spenderades i Sthlm på ännu en trist kurs med mitt byråkratjobb. Som tur var träffade man lite kompisar som inspirerade. Let the namedropping begin!

Söndagen spenderades delvis på MTVs kontor tillsammans med Lisa som, om hon jobbar kvar så länge, kommer att vara boss över hela stället inom 5 år. Bara så ni vet.


The HQ of LVL & The CEO of the Rapclashworld

På tisdagen drack jag öl med Babyman på Landet och pratade om en del projekt som han och La Vida Locash har på gång. Hoppas de blir av. Vi snackade också lite om vad som är viktigt här i livet och att man bör satsa på sådant man tycker är skoj, även om det innebär att man måste välja bort en del grejer. Som vanligt konstaterade jag att jag är jävligt efterklok när det gäller mina val här i livet. Kids, satsa på sånt ni tycker är roligt här i livet så kommer ni lyckas. Det är därför jag snart startar upp det här.


Teatron

Onsdagen träffade jag Simon, en gammal Vinslövskompis, som flyttat till Sthlm, efter att ha bott i Berlin de senaste 6 åren, för att doktorera . Folk är trevligare i Sthlm konstaterade han. Hans flickvän har slutat som designer på Minimarket då de var dumma. Hann även med ett besök på Teatron tillsammans med Tooli & Dancer In The Dark. Roman Flügel skulle dja. Flügel hade på sig ett par ganska stora glasögon. Han hade också skaffat sig en ny frisyr vilket sammantaget gjorde att han såg ut som Clark Kent. På Teatron var även Gustav från OHMYGOSH som också hade på sig typ Woodwood-thirt som jag fast med Tysklands flagga, så klart Kornel sa att han var sugen på att komma ner och spela i Malmö snart. Vi får se hur våren urartar sig med vår klubb. Träffade även Adis som sa att en känd kanadensisk producent eventuellt kommer på besök till Malmö i påsk. Hoppas hoppas.

/

Byråkrat 3000