onsdag, november 22, 2006

Veckans skivtips

"A few times. Of course, the police would listen to every record when you crossed the border to find out if it had anything against the regime" (Westbam som svar på om han någonsin spelade i Östberlin innan muren föll, oktobernumret av XLR8R)

Jag var i Berlin i helgen. Alltid trevligt. Det blev ett par skivor, gamla och nya, hiphop och dubstep, house och techno. När jag skulle gå igenom säkerhetschecken på Schönefeld flygplats kollade vakten på röntgenbilden av mitt handbagage, vände sig till sin kollega och sa ”Platten”. Därefter frågade han mig om jag hade vinylskivor i väskan.”Ja”, svarade jag. ”Visa mig dem”. ”Vill du se mina skivor?”, frågade jag undrande. ”Ja, och dina cd-skivor också”. Han tittade på dem, verkade inte vilja lyssna, och önskade mig därefter en trevlig tur till Köpenhamn.

Skivorna som ni och säkerhetsvakten kan titta närmare på var följande:

Redshape ”Telefunk EP”
Don Williams ”Detroit Black EP”
Silent Servant ”The Silent Morning”
For Disco Only ”430U”
Sven Weisemann ”Let’s Swing”
Mountain People ”Mountain001”/”Mountain002”
Fenin ”Thrill EP”
Substance & Vainqueur ”Surface”/”Immersion”
Melon ”Four Seasons Part 1”
Rhythm & Sound ”Carrier”/Density Outward”
Skream ”Skream!”
Mala ”Blue Notez”/Left Leg Out”
Burial ”South London Boroughs EP”
Burial ”Distant Lights EP”
Team Shadetek ”Brooklyn Anthem”
Ghostcauldron feat. Apani B Fly ”Whole World”

Andreas Nilsson
uppdaterad 061123

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Storsäljande poptechnohits som vanligt? :D

9:48 fm  
Anonymous Anonym said...

inte direkt tror jag, ladda ner och lyssna. brooklyn anthem kan du få spela imorgon, for disco only också, i alla fall pharell-sidan

11:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Var köper man Team Shadetek i Berlin?

9:08 em  
Anonymous Anonym said...

hm, lite sen på att svara men testa hiphopvinyl.de, finns också en butik som heter tricky tunes, lite vanskliga öppettider dock, men de är bra på grime och det där

1:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home