söndag, november 19, 2006

Mask 500- Midas Touch



I dag har jag smsat med Tooli & Chris Beats om Midnight Star "Midas Touch" Hell Interface remix. Chris säger att det är en Boards Of Canada remix som är bäst. Tooli sa oxå den var bäst. Jag tyckte den remixen jag hittat var super, jag trodde dock att var Dj Hell, pga av namnet Hell Inteface, som varit framme. Efter lite Discogande kom jag fram till Hell Interface är Boards Of Canada så nu har vi redat ut det. Vem trodde det om dem? Tooli har så klart den på limiterad vinyl och han låter hälsa att han säljer den för en miljon.

Leta upp om om ni gillar romantiska electroversioner av soullåtar.

/A3

3 Comments:

Blogger martin said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

3:02 em  
Blogger martin said...

fina minnen till hell interface-versionen av midnight star:

1) när annie spelade den på ekko 2002 (hon spelade även girls on tops dancing with numbers, gggh!)

2) när holma spelade den på releasefesten för min new speak-ep på det där söderhaket i sthlm i mars 2003

sen dess har jag inte hört den ute, förutom när undertecknat spelat den ute. och då förstod såklart ingen.

tooli - tyvärr har jag inte mask500, men jag byter den mot två kassetter fullsmockade med osläppta baurilåtar från 83-97.

3:05 em  
Blogger Tooli said...

Från ´83 säger du....mja.

9:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home