fredag, augusti 03, 2007

1-1


Det fanns en tid när jag nästan var kär i Mathew Jonson. Jag fick en drömintervju där jag hyllade hans tiominuterstechno och bolag som itiswhatitis och Wagon Repair. Sedan skrev han "Fuck off" i ett mail till mig. Jag blev lite stött och ledsen men förstod samtidigt varför hans vän Richie Hawtin inte svarade på mina mail. Nu har Mr. Jonson släppt en 12:a som låter som jag tror att landsmännen i Chromeo låter. Trots min och Mathews separation lyssnar jag ibland på hans gamla technoklassiker som "Decompression", "Folding Space" och "Ball of Light". Men "Stop" kommer inte att hamna i min skivhylla. Synd att han tappat det.

Andreas Nilsson

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller helt med om Mathew hans kreativa topp var verkligen i samband med din eminenta artikel i Brus. Vore intresant att någon gång få höra varför han skrev fuck off

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

hehe, det tar vi med oss i graven. nä, allt finns förklarat här:
http://thedifferenceitmakes.blogspot.com/2006/12/intervju-mathew-jonson.html

2:46 em  
Anonymous Anonym said...

Mathews privata produktioner sviktar medans Cobblestone Jazz går från klarhet till klarhet!

Själv är jag nog mest förtjust i "Magic Through Music" och "Followed By Angels", sjukt bra låtar.

Ang. Brusartikeln verkar han ta sig själv på för stort allvar.

3:01 em  
Anonymous Anonym said...

Followed By Angels...vilken låt! Låter lika bra fram som baklänges, på 33 eller 45 varv. Cobblestone kanske fungerar då han inte har full mandat att få igenom de idéer han verkar släppa i eget namn.

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Followed By Angels räknar jag som hans kreativa topp.

6:31 em  
Blogger martin said...

marionette!

10:55 em  
Blogger thomas said...

ni vet väl att den bästa jonson är ändå Typerope :)

11:01 em  
Anonymous Anonym said...

wasted malmö youth? är inte ni typ 30 år och jobbar på försäkringskassan.

12:26 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar anonyma påhopp. Visst vi är gamla men vi har aldrig utgett oss för att vara yngre, eller coolare, än vad vi är. Till skillnad från diverse andra klubbarrangörer i den här stan.

2:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home