söndag, juli 29, 2007

Tiden


Jag vet inte om jag hade tyckt om den här låten om det inte varit Cassy som skrivit och producerat. Eller om den inte var släppt på Perlon. Allt handlar möjligen bara om att deep house är det nya minimala. Intressant text, men trender har sällan påpekats och lyfts fram mer tydligt. Det känns genast en aning sökt och jag undrar om vi behöver trenderna. I alla fall inte till annat än att luckra upp väggarna mellan genrerna. Det senaste har ändå redan varit.

Apropå intressant läsning så har Philip Sherburne intervjuat Ricardo Villalobos för augustinumret av The Wire. Det är tänkvärd läsning om nedladdning av musik och tid.

Andreas Nilsson

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vill bara påminna om vad jag skrev i början av året om genrer:

http://thedifferenceitmakes.blogspot.com/2007/01/adde-2006.html

jag är så jävla förre...

3:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home