tisdag, juli 24, 2007

Dagens mix


För ganska exakt två år sedan fick jag en dj-mix av Marcus i Minilogue. Tror han var lite uttråkad på semestern och därför spelat in en sejour vid skivspelarna. Mixen innehåller låtar som var gamla, och nya, då för två år sedan, dvs alltifrån Emmanuel Top till Francis K och Alex Under. Sedan jag hittade den här mixen på nytt igår har jag lyssnat väldigt många gånger på partiet när Marcus mixar ihop Dave Angels "Airborn" (Carl Craigs drums suck remix) med Marco Carolas "Light Minded". Alltså det är svängigt! Carl Craigremixen är som namnet antyder utan trummor väldigt länge, ett trick som han använt många gånger efter det, men när trummorna väl kommer igång samtidigt som Carolalåten mixas in så vill man gärna använda klichén att ett, eventuellt, dansgolv hade exploderat. Kanske töntigt att gå igång så på en djmix men jag är en nörd så jag bryr mig inte.

Finns att ladda ner på www.sonkite.com under other stuff och djmixar.

/Adde