tisdag, juli 10, 2007

Under the influence


Efdemin och lite löst folk på ett tak i Barca.

I helgen har jag blivit dissad flera gånger av Tooli för att jag inte tar tag i mitt myspacekonto, jag ska ok? Jag kan ibland tycka att det är lite roligt kolla in vad folk listar som influenser på sina myspacesidor, Ibland listas lite allt möjligt men så länge man inte skriver "livet" eller "kärleken" så är det ok.

Efdemin har tex följande som influenser:

Robert Owens
This Heat
Arthur Russel
Jay Dee
Robert Wyatt
Theo Parrish
Kerri Chandler
Moodymann
Carl Craig
DJ Esp
Baby Ford
DJ Slip
microworld
Roman Fluegel
Sten
Kim Rapatti
Scritti Politi
Pierre Schaeffer
Sonic Youth
Captain Prentice
Billie Holliday
Orson Welles
Forever Sweet
Karen Dalton
Ifach
Teddy Bloat
UR
Bernhard Hermann
Iannis Xenakis
Steely Dan
Blumfeld
Karen Dalton
Shirley collins
Elizabeht Cotten
Durutti Column
The Smiths
Pierre Bourdieu
YSL
and so many more...

Möjligtvis väcker Steely Dan lite frågetecken, men annars ganska typiska influenser för en 30 plusare som sysslar med dansmusik. Den längsta listan på influenser har jag nog hittat på Dj Fras myspace. Många namn på den.

/Adde

3 Comments:

Blogger Tooli said...

haha..äsch då. Intressant lista det där. Steely Dan är hjältar, samplade till 1000 av otalet producenter.
Fler borde dock lista T-Pain.

2:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Can I buy U a drank?

8:52 fm  
Anonymous Anonym said...

anytime hombre

1:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home