tisdag, juli 03, 2007

Vinterminnen

Hm. Den första chocken över att vara tillbaka på kneget har inte gått över än. För att peppa upp mig lite gick jag igenom lite bilder i kameran och hittade dessa ifrån när Mayer spelade på Oh Babys ettårsfest. Kanske kan vara roliga att se?

Det här var i februari när det var som allra jävla kallast och hela Skåne var insnöat. Mitt uppdrag var att hämta Mayer på Kastrup och ta honom till Malmö. Dagen började dock mindre bra när jag upptäckte att hans flyg från Köln var inställt. Efter paniksamtal lyckades man boka om honom till ett annat flyg. Mayer anlände i typ jacka, t-shirt och sneakers, inte vidare anpassat för svensk vinter, men han var lika glad för det. Kommer faktiskt inte ihåg så mycket av vad han spelade, var för berusad men det var nog ganska bra. Efteråt lyckades jag locka med honom till Mission. Kommer bara ihåg att jag hade 400 spänn med mig dit och för de köpte jag smuggelöl som vi drack upp. Tror inte att han gillade stället så mycket, dagen efter i Sthlm drog Rice Twins med honom till Spybar vilket han tyckte påminde om Eyes Wide Shut. Vet inte när jag kom hem, eller hur han kom hem till hotellet, men jag blev väckt av folk ringde och undra var Mayer höll hus. Då fick jag panik och trodde att han låg nedsparkad på Monbijougatan. Det visade sig dock att han var ute på Sturup men att flygen gick sådär ofta pga the icy rain. Trevlig kille.


Mission. Tipsy?


Recordbagen på hjul fungerade även utmärkt som snöskyffel.


/adde