fredag, april 20, 2007

Diskjokke


Om jag hade befunnit mig i Stockholm nästa fredag hade jag först gått på Grodan och lyssnat på Ricardo Villalobos. När sedan det stället stänger vid 03 (oj det kommer Ricardo ha svårt att fatta) hade jag dragit vidare till Neu, där 24:Hours Soundsystem håller hov tillsammans med Diskjokke. Om man befinner sig i Malmö men ändå vill ha lite Stureplanskänsla rekommenderar jag att sträckläsa Jens Lapidus "Snabba Cash" eller att hänga i Malmös motsvarighet till Spybars Vita Baren, dvs vänstra hörnet av C/O s bardisk.

Håll förresten fredagen den 11 maj öppen i kalendern för då har vi releasefest för 24:Hours Recordings på både Jonas Kleerups galleri samt Grodan! Men mer om det snart.

/Adde

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Villalobas spelar på Culture Box på torsdag. Närmare och längre öppettider.

4:02 em  
Anonymous Anonym said...

därefter väntar loco dice på kulturlådan

5:00 em  
Anonymous Anonym said...

skärp dig Jonas. Jag hör hur sugen du är på att komma upp och tanza =)

Jag styr upp en efterfest som vi kör till söndag så Herr Villalobos hinner bli lite varm i kläderna.

9:11 em  
Blogger martin said...

wtf 11 maj är jag ju i madrid! synd.

några tips förresten? 10-15 är vi där. jag vill till copelia igen men vet inte om det är öppet? de verkar inte ha en hemsida ens...

9:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home