fredag, mars 16, 2007

Sónar 2007



Sónar har släppt en del av sin lineup idag.Kommenterar längre fram men temat verkar vara Newrave Vs.Oldrave?

CONFIRMED ARTISTS

CONCERTS AND DJ'S

ALTERN8 (UK)
BEASTIE BOYS (US)
BLACK AFFAIR (UK)
CLARK (UK)
CORNELIUS (JP)
CHARLES HAYWARD (UK)
DAVE CLARKE (UK)
DEVO (US)
DIZZEE RASCAL (UK)
DJ NU-MARK (US)
DORIAN (ES)
EMANON (US)
FACTO DELAFÉ Y LAS FLORES AZULES (ES)
FANGORIA (ES)
FIBLANDA (ES)
HASWELL & HECKER (UK / DE)
JEFF MILLS (US)
JUNIOR BOYS (CA)
KHAN FROM FINLAND (FI)
KTL (US / AT)
MALA RODRIGUEZ (ES)
MATTHEW DEAR LIVE BAND (US)
MIRA CALIX (UK)
MISS KITTIN (FR)
MOGWAI (UK)
NAROD NIKI (DE)
NETTLE (US / ES)
NEW YOUNG PONY CLUB (UK)
PLANNINGTOROCK (UK)
RADIO SLAVE (UK)
RAHZEL & DJ JS-ONE (US)
ROMANTICA (JP)
SIMIAN MOBILE DISCO (UK)
TIMO MAAS (DE)
VARIOUS PRODUCTION (UK)
WOLF EYES (US)



CONFIRMED SHOWCASES


BEIJING WAVES
FM3 BUDDHA MACHINE (CN) live
718 (CN) live
WHITE (CN) live

BBC RADIO 1 PRESENTS:
MARY ANNE HOBBS (UK) dj
KODE 9 & THE SPACEAPE (UK) live
ORIS JAY (UK) dj
SKREAM (UK) live
hosted by Mary Anne Hobbs

ED BANGER RECORDS
DJ MEHDI (FR) dj
UFFIE feat. FEADZ (US / FR) live
JUSTICE (FR) dj

Hot as HEL
NICOLE WILLIS & THE SOUL INVESTIGATORS (FI) live
THE EXECUTIVES (FI) dj
ACCU (FI) live
TUOMAS TOIVONEN (FI) live

INNERVISIONS
DIXON (DE) dj
CHATEAU FLIGHT (FR) live
AME (DE) dj

LO RECORDINGS
BLACK DEVIL DISCO CLUB (FR) live
JON TYE (UK) dj
CURSOR MINER (UK) live

NOBLE LABEL
KAZUMASA HASHIMOTO (JP) live
JUNJI KUBO (JP) dj
PIANA (JP) live

ON&ON RECORDS
C2C (FR) live
HOCUS POCUS (FR) live

RED BULL MUSIC ACADEMY
SPACEK + BENJI B (UK) dj
AS ONE (UK) live

STATION 55
NIGHT OF THE BRAIN (ES) live
JOE ROBINSON (UK) dj
BURBUJA (ES) live

/Addelito

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sådär spännande, men vissa man vill se. Typ FM3 och Matthew Dear Live Band hehe!

8:52 em  
Anonymous Anonym said...

håller med, inte så spännande

5:57 em  
Blogger Laban said...

Red bull music academy? Ibland undrar man.

10:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, ibland undrar man... Varför folk klagar så mycket: gillar man elektroniska grejer & inte hittar något som passar på Sonar är man lite konstig tycker jag... Ska alltid klagas i detta landet; det är för kommersiellt, det är för soulful, det är det ena med det andra. Jag ska dit i a f & ser mycket fram emot det, jag är öppensinnad (till skillnad från vissa andra tydligen) & kommer säkerligen hitta nya saker som är fantastiska ...

1:10 em  
Blogger Laban said...

Som red bull academy? Sonar ska bli grymt mr Anonymous, jag är sjukt peppad.

9:54 fm  
Anonymous Anonym said...

det handlar inte om att det är för kommersiellt eller ngt annat, det är mer att bokningarna inte är så överraskande. därmed inte sagt att de som är bokade är dåliga. tvärtom

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

skit samma om det är red bull music academy (vilket jag för övrigt tycker är ett oerhört bra initiativ från deras sida!) som har en "scen/tält" när de bokar exempelvis Benji B dit. är det "coolare" om det är något underground-minimal-bolag från Köln som gör det? det är i regel omogna, unga människor som tycker namn & titel är viktigare än vad som faktiskt levereras. men jag ser fram emot att få träffa dig i barca, laban, kanske vi kan träffas vid red bull music academys scen?

2:53 em  
Blogger Laban said...

Haha! Inget fel alls med Red Bull eller den komersiella biten jag tyckte bara det var kul att det hette academy som om det satt en massa underbarn med näsan i laptopen och en keps med fastsatta redbullburkar och arbetade men jag kanske är för omogen att fatta att det är lika coolt som ett kreddigt Kölnbolag :)

Jag ser fram emot allt på Sonar mr Anonymous och vi kanske ses just där, det vore trevligt. Kollade biljetter igår och tor 350kr lät helt fantastiskt.

11:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är glad att vi nått konsensus i sajberspäjs. Återstår att se om det bjuds på några underbarn hos red bull (benji b är väl i o f s rätt ung:-)... i remember house (eller nåt...)

2:52 em  
Anonymous Anonym said...

Skoj att någon kommenterar.

Red Bull Acacdemy är iof sig en bra sak. De har ju sin "academy" varje år som jag gärna hade åkt på. Att det känns kommersiellt är väl sant. Men som Sebastian Suarez skrev i någon artikel om Red Bull Academy, de kunde lika gärna ha gjutit någon stor tjurstaty i platina och satt utanför sitt huvudkontor istället för att anordna academyn eller ta artister till sónar ;D

Lineupen är, till viss del, alltid förutsägbar. Jeff Mills, Kittin, dave Clarke spelar alltid. Vilket i sig inte är dåligt. Det är dock roligare att kolla in grejer man inte har sett eller hört innan.Att Black Devil Disco Club spelar live är tex sweet.

Sedan är där ju massa med fester runtomkring som är värda att gå på. Allt från techno till soulfullt till nydiscogrejer. Återkommer om det.

8:28 em  
Anonymous Anonym said...

det intressanta med kommentarerna var att anonymous eller ngn annan direkt tog för givet att alla andra klagade på att bokningarna var för kommersiella. varför får man inte säga att man inte är direkt imponerad av många av bokningarna? "ska alltid klagas i detta land", nej, det ska alltid klagas på klagandet. om jag inte tycker bokningarna är intressanta är det min åsikt. där finns ett par som jag i nuläget vill se men man kan inte gilla allt. om anonymous gillar benji b. fine, men jag är inget stort fan av honom och har aldrig varit. sedan att laban ganska bra beskriver vad red bull akademien faktiskt är är ju kul. och anonymous, jag ska också dit, och ser fram emot det. men kanske kommer vi inte att dansa på samma golv

9:40 em  
Anonymous Anonym said...

viss, det är var och ens rätt att ha en åsikt om vad som helst. men en del har bloggar för att dela med sig av alla sina åsikter och då får man också acceptera att det finns folk som har åsikter om ens åsikter, för det är ju min åsikt:-) sen kan man ju dra igång hela debatten huruvida man kan strunta i att gå och läsa bloggar etc etc, men den orkar jag inte dra igång nu...

10:33 em  
Blogger billy said...

kommersiellt el inte spelar ingen roll så länge man själv vinner på det. red bull music academy har hållit på sen -98 och har massor med storheter där som kanske inte skulle det om det inte vore för en bra pryl.
kolla listan på www.redbullmusicacademy.com. Jag tänker iaf söka till årets event. men den som tycker att det är för kommersiellt ska nog låta bli eftersom mina chanser att komma med ökar ;-)

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home