lördag, september 30, 2006

Hombres


Ikväll stannade jag hemma, typ andra lördagen på 3 månader, och såg för första gången Hombres på kanal 5. Serien verkar vara ok för att gå på femman. Det som musiknörd intresserade en mest var dock låtarna man lagt i bakgrunden. Jag hörde bla en Loco Dice-grej. Försökte kolla eftertexterna och hann utläsa att Adam Beyers och Jesper Dahlbäcks "The number in between" hade spelats. Undrar vem som är musikläggare? Billy har också nyligen bloggat om musik i tv-serier.

Adde Addelito

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Krister Linder +1 har gjort soundtracket till serien.

kanal5.se/templates/page.aspx?id=15365

Kul att höra Loco Dice i ett annat sammanhang än på dansgolvet. Frågan är nu om Loco Dice kommer att kallas dramaserie-techno, jmf OC-indie...

12:26 em  
Blogger MY BEST FRIEND said...

Tycker att det är ett otroligt bra musikval. T.ex. när de är på klubbarna runt Stureplan (kan jag tänka mig) så kör de Steve Angello & Sebastian Ingrossos saker. I vanliga fall brukar det vara typ någon av producenternas kusinbarn som lekt i 5 minuter i FL Studio på loop som spelas.

12:26 em  
Anonymous Anonym said...

Kvarteret skatan någon? De har ju en John Tejada låt som signaturmelodi,de brukar även slänga in en del annat bra, Lindstrom och en bunke till som jag just nu inte kommer på.

Rederiet var lite roliga. När de skulle ha en fest i ett avsnitt fick de inte loss några rättigheter till att köra musik utan de köpte en casiokeybord för 100:- och tryckte på demo. Det lät sådär...

6:17 em  
Blogger MY BEST FRIEND said...

Kan för övrigt tillägga att det är Loco Dices "Seeing Through Shadows" som är med i S01E02 :)

Tooli: Jag tankade det avsnittet, men jag kände igen någon låt, men jag minns inte vilken. Gustaf sa förresten att Tejadas "Sweat (On The Walls)" var med, men jag kunde inte hitta den :(

6:55 em  
Anonymous Anonym said...

Tooli: Jo det var ju du som nämnde skatan och att de hade bra musik. Ska spana in det.

MBF: Spana in senaste nr av tyska DVd-tidningen Slices för en längre intervju med Loco Dice och favvisen Fairmont. I bakgrunden på dice-intervjun spelas Seeing through....

Lite John Tejade-relaterade nyheter. Tinton Duvante kommer till Malme i slutet av okt. han är bästa polare med Tejada. tinton ska visst var en övergrym dj. Någon som sågon honom i Sthlm när han spelade där för nåt år sedan?

Och angående Tejada så har jag så klart försöka boka honom nu i höst till vår klubb men enligt hans booking-agent så kommer han inte tillbaka till Europa för spelningar förräns nästa år. Damn it!

7:16 em  
Blogger martin said...

apropå tejada säjer jag bara "chorgs"! right up there med "sweat"!

7:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag såg Titonton på Raw Fusion när han var där. Han jugglade techno och mixade ofta utan lurar, Mats breakade till detta... helt galet!

9:03 fm  
Blogger Tooli said...

MBF - syftar du på Rederiet eller Kvarteret Skatan? Jag vill poängtera att jag har sett alla avsnitt av just Rederiet och mig knäpper man inte på näsan där inte =)

Tinton Duvante kommer nog bli hur bra som helst, alla som sett Claude Young vet vad som gäller.

9:29 em  
Anonymous Anonym said...

Titonton är en riktigt grym DJ. Den enda house/techno-DJ som jag sett som gör body tricks. Tyvärr krockar det med Raw Fusions tioårsjubileum så jag kommer missa honom i Malmö.

12:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home