söndag, december 16, 2007

Five Fathoms-drömmar om Soho



Hot Chip har nyligen gjort en fin remix av Tracy Thorn. Vi har tidigare skrivit om ADAs fantatiska mix på Grand Canyon." Five Fathoms" av Everything About (sorry But) The Girls är väl nästan så mycket deephouse det kan bli men strunt i det, jag gillar tex det där keyboardorgelsynthljudet som låter igenom hela låten. För det är så att varje gång jag hör den här låten, eller ser videon, vill jag boka en ryanairbiljett till London.

And the people fill the city, coz the city fills the people.

/Adde

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag delar ditt sug efter en liten tripp när man ser videon...

12:43 em  
Anonymous Anonym said...

Här kommer en "messerschmitt" kommentar utan dess like från Tyskland... Everything BUT the girl senast jag kollade!!

Satt för övrigt och var lite London-nostalgisk själv idag tillsammans med min chef som bott där 5 år.

Gruss
/Medium - der Klugscheisser

10:11 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har du gjort mig sugen på en London tripp, man får den här före internet känslan av videon. När en enkel musikvideo fick en att vilja fly trista Sverige där inget hände.

12:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home