fredag, december 28, 2007

Citat


Under året har jag haft ynnesten att hänga lite med diverse technomänniskor, mao hämtat dem på Kastrup och vallat dem runt Möllan. Ett gott råd innan jag fortsätter. Om ni ska hämta någon på kastrup gå in på kastrups hemsida först och kolla om flyget är försenat. Det brukar det vara. Nåja, eftersom jag varit så otroligt tuff och hängt med technostars tänker jag härmed göra en topp 3 lista med 2007 års technostars-citat.

"Alla svenska killar har så tajta jeans. Jag gillar det." Shinedoe på Falafel nr 1.

Då jag inte tyckte det var någon bra idé att bjuda Shinedoe på 3 dagar gammal intorkad pasta sprang hon och jag runt Möllan för att hitta lite käk. Eftersom kl var runt 23 var det hyfsat svårt att hitta något annat än falafel, pinsamt men vi gottgjorde det dagen efter med en dyr men god risotto nere i västra hamnen. När vi stod där på Falafel nr 1 lade Shinedoe märke till det svenska jeansmodet. Jag pallade inte förklara att det finns ca femtioelva svenska jeansmärken som alla ser likadana ut. En rolig grej, som har med svenskt jeansmode men inte techno att göra För något år sedan var en tjejkompis pojkvän i San Francisco. När han hade jeans på sig som i Sverige anses normala kollade bögarna på honom som att "that's to gay!"

"Mina barn ska läsa barnen i Bullerbyn" Michael Mayer på tåget från Kastrup.

Jag hämtade Mayer på Kastrup efter mycket krångel, såsom inställda flyg och snökaos. Just den här dagen i februari så hade det snöat något okristligt även skåne, vilket som vanligt innebär att alla former av offentlig kommunikation mer eller mindre slutar funka. Vi bor sjukt nära polcirkeln men ändå blir alla överraskade över att det kan falla snö här uppe. När vi väl åkte över bron med tåget var där en pappa bredvid som gav sitt barn en bok med teletubbies för att barnet skulle lugna ner sig. Lite förvånande att Mayer inte gillade teletubbies eftersom teletubbies var populärt bland rejvare på 90-talet då programmet var på en lagom intellektuell nivå efter en lång natts härjande.

"Vi väntar på backlashen" Vicarious Bliss på Kastrup.

Ok ,Vicarious Bliss är kanske inte techno, snarare blogghouse, och nej jag hämtade inte honom för något jag var med och anordnade, skulle ALDRIG boka något från Ed Banger! Anledningen till citatet om Ed Banger var att jag ändå pratade med honom lite grann, medans jag väntade på att ADA skulle dyka upp, då danskarna som skulle hämta upp honom så klart var försenade och han såg lite vilsen ut i sin Ed Banger t-shirt. Självklart frågade jag om Daft Punk och då sa han "Tja det är ju tack vare dem vi kan betala våra räkningar".

/a3