söndag, oktober 21, 2007

Ett bra år


Ibland, ganska ofta, missar jag fullängdsalbum. Jag är nog mer intresserad av singlar och orkar sällan igenom ett helt album. Därför blir jag alltid lika nöjd när jag väl hittar bra fullängdare. Senaste fyndet är ”2007” med False som släpptes i somras. Att jag inte har lyssnat förrän nu är märkligt då False är min favoritmask hos Matthew Dear.

Det som gör m_nus-techno rolig är att ljuden ofta är mer lodräta än vågräta. ”2007” är inget undantag. Det relativt låga tempot är också passande. Dear verkar inte kunna göra något fel, vare sig han släpper pop under sitt riktiga namn, m_nus-techno under False eller klubbtechno under Audion-aliaset.

Resten av året kommer säkerligen även det att tillhöra Matthew Dear.

Andreas Nilsson

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Asa Bredd-skivan är bra den oxå. Som om Studio skulle göra techno med songwriterambitioner, typ.

4:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home