lördag, juni 23, 2007

Transit



Hmm! Min feber har börjat släppa. Och jag känner mig inte riktigt lika borta som för några dagar sedan. Jag hade planerat att dra till Berlin nu den här sista veckan av semestern. Kanske man ska åka dit? Tyvärr så går jag på penicilin ett tag till och det är fan dumt att riskera något. Nej det blir nog Göinge och Österlen resten av veckan. Eller som repliken i filmen "Repmånad" när de begär taxikvitto efter att ha åkt taxi från stadshotellet ut i vildmarken: "Skriv krogen-skogen"

Hursomhelst. För att få lite Berlintanzkänsla här i Malme lyssnar jag på Sebo K & Metros "Transit" som är en lagom blandning av house och minimalare grejer. Utgiven på Get Physical för några månader sedan har den smugit sig fram och blivit en liten hit. Sebo K har tidigare gett ut alster på Anja Schneiders skivbolag Mobilee. Vem Metro är vet jag inte, han verkar vara en Drum&Bass-dj på Watergate. Först trodde jag att det var Marcus ifrån Minilogue som dammat av sitt gamla dj-alias. Skulle inte vara helt osannolikt med tanke på hur det låter.

/A3

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eller, Imorgon torsdag premiär för Sommarlov & klubben Stephen Hawkings (revK, Emil Broomé & Harry White) på C/O-Bar! Välkomna 20.00 för att få smaka ifrån den nya drinkmeny och den nya matmenyn / ses då

4:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home