onsdag, maj 30, 2007

Festival då och nu


Vi som grämer oss att vi missade årets festival i helgen som gick, DEMF, med bland andra Monolake, Rhythm & Sound, Digitaline och Lazy Fat People har ändå lite att se fram emot den närmaste tiden.

Ingen har väl missat att Kevin Saunderson spelar på Jeriko 5 juni, gissar jag. På fredagen 8 juni intar sedan hela Hardwax-gänget (nåja, nästan i alla fall) vår favoritklubb i regionen, Culture Box.

Och därefter börjar en vecka med festivaler. Först ut är Kontra-Musiks festival, 9 juni, med bland andra Minilogue, Dopplereffekt, Kode9 & Spaceape och Various Production (som fått oväntat lite uppmärksamhet i Sverige tycker jag).

Därefter startar Sónar med sitt sedvanliga program. En stor ljusglimt hittade jag dock idag när jag gick igenom schemat. Etiketten Modern Love kör ett showcase under lördagen med bland annat Andy Stott live. Lyssna på hans Massacre och de framtida släppen med Deep Chord så förstår ni varför man måste vara där.

Annars är det framför allt de omkringliggande festerna som lockar just nu. Främst Tuning Sporks fest på onsdagen, Ryan Crosson och Vince Watson på torsdagen samtidigt som Mobilee-festen, Kompakt-festen, Sven Väth och en massa annat på fredagen, Resident Advisor-partyt med Efdemin och Sebo K på lördagen och ett m_nus-showcase på söndagen.

Där har ni min högst personliga vecka. Häng gärna på eller tipsa om annat.

Andreas Nilsson

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag fyller år den trettonde juni, och är på sonar då. så gratta gärna!

7:27 em  
Blogger Moby Dick said...

Please tongue my buttholen.

10:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home