söndag, februari 11, 2007

Djupa tankar


Innan ikväll var vi och kollade på dokumentären High Tech Soul. Filmen var väl ok men den behandlade Underground Resistance på tok för lite. Innan filmen spelade de Troy Pierce låt "The Day After Yesterday" i baren. Det är en bra låt, men som vi konstaterade, det är deephouse. När jag kom hem efter filmen lagade jag till en trevlig lasagne samt försökte mixa ihop Troy Pierces låt med Photeks "Mine To Give". Både lasagnen och mixandet gick alldeles utmärkt. För övrigt så var där en kort intervju med Photek i Calle Dernulfs ( japp skägget med tutan är jag) sista P3 dans-program. Photek sa att han med "Mine To Give" försökt göra en Basic Channel/Maurizio liknande låt, dvs minimal dubtechno.

Kommande vecka ska jag bara lyssna på ytlig musik och äta lasagne.

/
Adde

7 Comments:

Blogger matti said...

jag undrar mest varför ingen kan ta på sig ansvaret att boka matthew dear.

12:46 fm  
Blogger Tooli said...

Lasagne är sjukt underskattat. Jag har ett recept på en med lax som är grym.

12:27 fm  
Anonymous Anonym said...

menar du att basic channel och maurizio är ytlig musik eller ej?

11:15 fm  
Anonymous Anonym said...

ok, efter att ha lyssnat på mine to give så måste photek uttalat sig innan han fick hjärnsläpp och lade sång på låten

11:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Nobody:Ja basic channel är jätteytligt ;) Nej ska bara lyssna på hyphy den här veckan ;) Uatn sång hade Mine To Give varit sweet.

Tooli: lasagnen du gjorde hos ximena 2003 var god.

11:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Adde - Tack, det kommer en ny till Berlin.

Nobody - Photek är ju en ninja i studion. Hur vågar du...

1:00 fm  
Blogger martin said...

bäst i lasagneväg är ändå crossovern lasagne/paj. pasagne! byt ut pastaplattor mot smördegsplattor, bechamelsås mot äggstanning med spenat &/ fetaost. avsluta med lufttorkad skinka ovanpå. njut med mango chutney! so so good!

9:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home