onsdag, augusti 16, 2006

Malmöpatriotism


Trots att jag emellanåt är ganska lokalpatriotisk så är jag inget fan av malmöhouseduon Air Bureau. Däremot gillar jag Agaric från samma stad. Och när den senare nu har remixat just Air Bureaus ”Good Times” så är det inte förvånande mycket djupare och mer sparsmakat än originalet. Eller: mindre Malmöfestival, mer Love Parade och därmed självklart bättre.

Lyssna även på Agarics andra släpp på etiketten Kontra-Musik. B-sidan ”The Outside” är just nu bäst i min techno-bok.

Andreas Nilsson

8 Comments:

Blogger Martin Cöster said...

intressanta tips, går det att införskaffa i malmö eller köpenhamn. Kommer nämligen besöka dessa båda städer inom kort och är intresserad av tips på bra skivaffärer.

5:42 em  
Anonymous Anonym said...

Air-byrå duon driver ju Malmös enda skivaffär för techno/elektronisk musik: Subwax. Jag tror adressen är södra förstadsgatan, men jag är inte helt säker. Det ligger i alla fall på gågatan mittemot Solo i en liten inomhusgränd. Men de borde ju ha tolvorna i vilket fall.

7:39 em  
Anonymous Anonym said...

Air-byrå duon driver ju Malmös enda skivaffär för techno/elektronisk musik: Subwax. Jag tror adressen är södra förstadsgatan, men jag är inte helt säker. Det ligger i alla fall på gågatan mittemot Solo i en liten inomhusgränd. Men de borde ju ha tolvorna i vilket fall.

7:39 em  
Anonymous Anonym said...

osäker på om remixen på air buerau är släppt officiellt. följ länken i texten så kan du ladda ner den från agaric/we are.

kontra-släppet köper du mycket riktigt på subwax. därefter åker du över till cph och besöker amoeba på hyskenstraede, in i baren nadsat och sedan ner en halv våning, där hittar du skivor som du gillar

8:29 em  
Blogger Martin Cöster said...

Jag tackar och bockar er kan man alltid lita på.

9:48 fm  
Anonymous Anonym said...

jag var på amoeba igår men næmnda tolva hittade jag inte, men en hel del annnat bra från agaric.

11:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Enjoyed a lot!
»

2:43 em  
Anonymous Anonym said...

Enjoyed a lot! »

3:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home