onsdag, juni 21, 2006

Radio Slave & Nelly Furtado


Det var meningen att jag skulle intervjuat Matt Edwards aka Radio Slave förra torsdagen nere i Barca. Men eftersom jag, milt sagt, blev duktigt berusad på onsdagkvällen var det inte direkt läge för intervju på torsdagen. Jag orkade dock hälsa/skrika hej till honom på Fellini där han spelade skivor på onsdagnatten. Hälsade också på Skintbossen Damian Harris (hur 90-tal är inte det?) Damian var för övrigt mycket längre än vad jag trodde han skulle vara. Likadant med Dj T. Mr T var fan basketspelarelång! Eller kanske är det bara jag som är kort?

Hursomhelst så spottar Mr Radio Slave ur sig den ena bomben till remix efter den andra. För ett tag sedan kom hans mix på The Knifes " We share our mothers health". En mix som är bättre än Tröttemöllers dito om ni frågar mig.

Radio Slaves myspacesida ligger nu hans remix på Nelly Furtados "Maneater" uppe. Sweeeet! Den kan nog bli ett anthem på Different i sommar.

Den 1 juli smäller det!

Adde Addelito