lördag, februari 02, 2008

One Night In Barcelona


Well eftersom jag skrev en såå gammal låt innan (gud vad pinsamt) får jag försöka bättra mig genom att skriva om Corrugated Tunnels "One Night In Barcelona". Deephouse med trance och detroittechnovibbar slår ju aldrig fel. Sedan är ju titeln inte heller fel eller som Nobody sa över en "italiensk gourmetpizza" innan idag "du som hatar vintern så varför flyttar du inte tillbka till barca?". Det tänker jag också på, varje dag.

Update: Ifrån Corrugated Tunnels myspace klickade jag mig vidare till Chymeras. Gå in och lyssna på "Arabesque" eller "Hundulu" släppt på Delsin. Väldigt bra! File under melodiös techno. Det låter typ som en lite housigare Aril Brikha. Chymera är en producent som jag typ läst lite grann om men inte kollat in men det verkar var en irländare med riktigt bra musiksmak som fattat grejen och flyttat till Barca.

/a3

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

uppvuxen i cork vilket förmodligen betyder att fish go deep har fått in snubben på elektronisk musik:-) smått otroligt hur en så liten stad (by?) kan få fram så bra talanger...

8:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home